Kamil KARAKAYA
                      
                                                                                                                                             112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü
 
 
Özgeçmişi:
 
Eskişehir doğumludur. Askerlik görevini Kayseri ilinde ifa etmiştir. 1993 yılından bu yana, Batman, Eskişehir ve Muğla illerinde çeşitli kurumlarda teknik eleman ve idareci olarak görev yapmış olup, 09.04.2015 tarihinde Strateji ve Koordinasyon Müdürü iken , 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü olarak atanmıştır. Çeşitli hizmet içi eğitimlere eğitici ve kursiyer olarak katılım sağlamıştır.
2009 Yılında Maaş ödülü ile 2016 yılında Başarı Belgesi ile ödüllendirilmiştir.
Evli ve 2 çocuk babasıdır.
 
112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğünün Görevleri

 
Yatırım İzleme ve Koordinasyon Başkanlığı Görev, Yetki ve Sorumlulukları İle Çalışma Usul ve Esaslarına Dair Yönetmeliğin 10. Maddesi Gereği;
 
- 112 Acil Çağrı Merkezinin iş ve işlemlerini 3152 sayılı Kanunun 28 inci maddesinin dördüncü fıkrasında belirtilen yönetmelik hükümleri çerçevesinde yürütmek,
 
- Başkanın verdiği diğer görevleri yapmak.
 
İlimiz 112 Acil Çağrı Merkezi kapsamında ;
 
-  112 Acil Çağrı Merkezileri  22 ilimizde (Ankara, Kırıkkale, Düzce, Denizli, Hatay, Kahramanmaraş, Kocaeli, Kütahya Manisa, Muğla, Sivas, Niğde, Yalova,  Burdur, Afyonkarahisar, Isparta, Konya, Karaman, Aksaray, Sivas, Mersin, Antalya) hizmet vermektedir
 
-  Aselsan Elektronik Sanayi ve Ticaret A.Ş. tarafından çağrı merkezimiz alt yapısı, 15.04.2015 tarihinde tamamlanmıştır;
 
-  İşin kapsamı Acil Çağrı Merkezinde kullanılacak yazılımlar ve elektronik altyapılar, yangın söndürme sistemleri, çağrı merkezinin çağrı ve görüntülü birimleri ile güvenliğe ilişkin çalışmalar olup, tüm bu işlemler   Aselsan Elektronik Sanayi ve Ticaret A.Ş tarafından yerine getirilmiştir;
 
-  Acil Çağrı Merkezi tarafından kullanılan yazılım ve donanımların bakım hizmetleri yine Aselsan Elektronik Sanayi ve Ticaret A.Ş tarafından yerine getirilecektir. Ayrıca AÇM'de  2  Mühendis (Elektrik-Elektronik ve Bilgisayar), 1 Tekniker ve 5 Teknisyen İçişleri Bakanlığı tarafından KPSS ile atanmış olup, merkezin sistemlerinin sağlıklı bir şekilde çalışması ve anında müdahale edebilmek için bu personel 24 saat vardiyalı olarak görev yapmaktadır;
 
-  Acil Çağrı Merkezine çağrı alıcı olarak 25 adet (4 Adet Geçici Görevli, 2 Adet 4C. 19 Adet VHKİ)    kadrosunda personel İçişleri Bakanlığı tarafından KPSS ile atanmıştır. Bu personelimizin eğitimleri, Bakanlığımız ve  idaremizce verilmektedir.
 
-  Acil Çağrı Merkezinin daha iyi hizmet sunumu adına merkezde hizmet veren kamu kurumları ile toplantılar yapılmakta ve ilgili birimlerin yönetici personeli tarafından tespit edilen hususlar ve talepler İçişleri Bakanlığımıza iletilmektedir.
 
-  Acil Çağrı Merkezinde hizmet veren kurumlar " Muğla Büyükşehir Belediyesi İtfaiye Daire Başkanlığı, İl Emniyet Müdürlüğü, İl Jandarma Alay Komutanlığı, Sahil Güvenlik Grup Komutanlığı,  İl Sağlık Müdürlüğü, Orman Bölge Müdürlüğü, İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü, Doğa Koruma ve Milli Parklar Şube Müdürlüğü" dür.
 
-  Söz konusu kurumlara ait çağrı birimleri,  Acil Çağrı Merkezi bünyesine alınmıştır.
 
-  Muğla ilinde yaşayan vatandaşlarımızın ve konuklarımızın,  acil durumlarda kurumlara ait mevcut çağrı birimlerini (112, 122, 177, 110, 156, 158) aramaları halinde de AÇM tarafından çağrılar alınmaktadır. Kavaklıdere ve Ula ilçemiz 24.05.2016 gününden itibaren "155" veya "112" üzerinden emniyet hizmetlerine ulaşacaktır. 
 
-  İlimizde acil çağrı numaralarının ve birimlerinin tek merkezde toplanması amacıyla kurulan AÇM 10 Kasım 2015 ve 11 Şubat 2016 tarihleri arasında kurumların çağrı birimlerini bünyesine alarak faaliyete geçmiştir.
-  Muğla il genelinde acil çağrı birimlerine yapılan gereksiz aramalar % 93 gibi bir orandan % 60 civarına inmişdir. Gereksiz çağrıların azalması demek, vatandaşımızın ihtiyaç duyduğu yardımı daha hızlı ve kaliteli alması demektir.
-  Acil Çağrı Merkezine 01 Ocak-31 Mart 2016 tarihleri arasında 251.383 adet çağrı gelmiştir. Bu çağrıların 47.599 Adeti Sağlık, 9767 adeti Jandarma, 3855 adeti itfaiye, 3092 adeti orman ve milli park, 1142 adeti Sahil Güvenlik, 688 adeti Emniyet, 76 adeti AFAD kurumlarına yönlendirilmiştir. 194 adeti danışma amaçlı arama ile birlikte toplam 66.413 çağrıya yanıt verilmiştir. Mart ayı sonu itibarı ile ortalama 3500 adet acil yardım araması yapılmıştır.
-  Acil Yardım taleplerinin 08.00 - 01.00 saatleri arasında yoğun olduğu, saat aralığı olarak 10.00 -11.00 ile 14.00 - 21.00 saatleri arasında diğer saatlere göre bir yoğunluk olduğu gözlemlenmiştir.
- Özellikle hemşehrilerimizin son dönemde, birden fazla kurumun müdahalesi gereken vakalara kurumların aynı anda müdahalesini gördüklerini ve memnuniyetlerini dile getirmeleri, yapılan çalışmaların amacına ulaşmakta olduğunun bariz bir göstergesidir.
-  Yaklaşan yaz dönemi ve turizm hareketliliği dikkate alınarak gerekli çalışma ve tedbirler tarafımızca alınmakta olup, vatandaşlarımızın gereksiz aramalardan kaçınmaları, özellikle cep telefonlarında tuş kilidi kullanmaları, sabit telefonlarında hat kontrollerini yapmaları, her hangi bir vaka için 112 AÇM’yi aradıklarında ilgili tüm kurumların vakalardan haberdar olduğunu bilerek, her kurumu tek tek aramalarına gerek yoktur.
 
-  Acil Çağrı Merkezini gereksiz meşgul etmemek için çocuklara eski telefonların verilmemesi, sim kartsız da olarak 112'yi aramanın mümkün olduğunu bilmesi ve AÇM'yi gereksiz arayanlara adli ve idari işlemler yapıldığını unutmayınız.
 
-  AÇM sisteminde numaranın gizlenmesi mümkün olmadığı gibi, adres ve konum bilgileriniz alınmakta, tüm görüşmeler saklanmaktadır.
 
-  Herhangi bir vaka nedeniyle 112'yi  aradığınızda tüm birimlerin haberdar olacağını unutmayınız.